Bir Seyahati Planlamak - Tarihler & Uçak Biletleri

29 Mayıs 2014 Perşembe

Başımıza türlü terslikler geldiğinden (ve nazardan inanılmaz derecede korktuğumdan) bu yaz tatili planımızı paylaşmak için vizeyi almamızı bekledim. Dün itibari ile 3 aylık schengen vizemizi aldık, bir terslik olmazsa (inşallah umuyoruz) 27 Haziran - 7 Temmuz arası tam 10 günlük bir Barselona - Nice seyahatimiz olacak eşimle birlikte.

Uzun yıllardır Barselona'yı görmek ortak hayalimizdi. Ben hep ünlü sahillerini de görmek, denize de girmek istediğim için yazın gitmek istiyordum İspanya'ya. İlk etapta Nice dahil değildi planımıza. Ama ben vizeyi almışken en azından 2 şehri görelim istedim. Her ne kadar Gökhan Fransa,Fransızlar ve Fransızca'nın kesinlikle bir hayranı olmasa da beni kırmadı ve bir diğer hayalimi gerçekleştirmem için sorun çıkartmadı. Böylece 5 gün Barselona, 5 gün Nice (Fransız Rivierası desek daha doğru olur) olacak şeklinde, iş yoğunluğumuzu da göz önünde bulundurarak 27 Haziran - 7 Temmuz tarihlerinde karar kıldık.

İş seyahatlerim dolayısıyla Miles & Smiles'da birikmiş millerim vardı benim. Gidiş - dönüş için Türk Hava Yolları'ndan aldık uçak biletlerimizi. Bu biraz da balayımız olduğu için hem zaman olarak rahat davrandık, hem de mil konusunda cimrilik etmedik: Business Class'tan aldık uçak biletlerini. Hem Barselona'ya gidişte hem de Nice'ten dönüşte Star Alliance Lounge'larından faydalanabileceğiz böylelikle. 2 gidiş-2 geliş için 50000 mil harcadık; 1080 lira da vergi ödedik. Böylece 4 business class biletine 1080 lira vermiş olduk :) Cuma akşamından gidiyor, bir daha ki pazartesi dönüyoruz. Dediğim gibi saatler konusunda rahatız, dolu dolu 10 günümüz olacak gezmek için.

Seyahat planımızın ikinci kısmı ara yolculuğu ayarlamaktı. Ben yine hayallere kapılıp "Aslında Barselona-Nice arasını trenle gitsek, hem bütün kıyı şeridini görmüş oluruz" diye düşünürken gerçekler durumun pek de öyle olamayacağını gösterdi. Zira Barselona-Nice arasında çok fazla tren seferi yok. Olanlar hem uzun sürüyor, hem de çok pahalı. (Kişi başı 100 euro civarında) Biraz araştırma yaptıktan sonra bu plandan vazgeçip, uçak bileti bakmaya başladım. Aklıma İş Bankası Kredi Kartım Maximiles'da birikmiş miller geldi. İlk olarak fiyatı en uygun hava yolu olan Easy Jet'ten (Avrupa'da seyahatin en ucuz yolu) almayı düşündüm ara uçuşun biletlerini ama Maximiles ile göürüşünce bu firmanın biletlerinin kapsam dışı olduğunu öğrendim. İkinci seçenek Vueling firmasıydı. Maximiles'ın şöyle bir güzelliği var, eğer milleriniz yetmiyorsa avans mil kullanabiliyorsunuz. Ayrıca yurtdışı uçuşlarda miller 1,5 kat değerli oluyor ve vergi de ödemiyorsunuz. 697.66 lira tuttu ara uçuş biletlerimiz. 232 lirasını millerimle ödedim, kalanı içinse avans mil kullandım. 1 yıl içerisinde eğer bu kadarlık mil biriktiremezsem bu tutar borç olarak bana yansıtılacak. Böylece hiç para vermeden aldım Barselona-Nice biletlerini :)

Tarihleri belirleyip, uçak biletlerini ayarladıktan sonra otel rezervasyonu için araştırmalara başladık hemen. Bu konuyu da detaylı olarak gelecek yazıda anlatacağım.

Not: Fotoğraf şuradan.

İlgili Yazılar:

Bir Seyahati Planlamak - Schengen Vizesi -> http://widfara-badbaht.blogspot.com.tr/2014/06/bir-seyahati-planlamak-schengen-vizesi.html

Bir Seyahati Planlamak - Otel Seçimi -> http://widfara-badbaht.blogspot.com.tr/2014/06/bir-seyahati-planlamak-otel-secimi.html